Search This Blog

Saturday, June 26, 2010

Suatu Wiken Itu...

Ni yang aku beli...Dino& Hang Tuah utk Azibke...sticker& Transformers Activitiy book tu utk Aqifku..
buku alam mistik ni mmg buku utk pre skul...ader suku kata...jgn x caya...
ni lagik haru...nenek soyah la plak!!xpasal2 nnt Azibku tanya..sape nenek Soyah??dahla Hang Tuah tu pun x bape nk kenal...
toyol,hantu galah,langsuir utk preskul...ilustrasi tu dh ngancam..tapiii....???
ni aksi mkn half boiled egg..like daddy like son..

Salam Rejab semua... :)

Wah..rasanya sejak berkulit (wat sindri) yg baru ni..mcm rajin plak updet blog..kebetulan mungkin.
Well,today 26 Jun 2010M bersamaan 14 Rejab 1431H..perggh..baru rasa mcm on9 diary ek..??betul2 ikut tarikh post..bkn kes kepam2 kat draft tu..hik..hik...ok la,today yg benonyer aku free sesangat..after beberapa wiken bz, coz b4 this skul hols kan..akceli skul hols ni lg extra fenatnyer..kiddos kat umah berkuntau,pastu jap2 bukak fridge..mak nk nugget laa,nk cocoa crunch laa,nk roti canai laa..agaknyer kalu duk umah lapar memanjang kott??lg plak,skul hols ni..org kawen xusah citerla..mmg musim mengawan..tu yg every wiken bz gilersss....

Tadi pagi bw kiddos gi carik bekfes since hubby gi menebas (ni pun lepaskan gian xmain lama...). Kat exit jln dpn taman aku ni ader billboard iklan Old Town Coffee..maka bebudak ni ngajak ke sana..layankan jek la..puas ati bw diorang mkn sini coz beria-ia makan..xde pembaziran..lps tu bawa gi book shop.Kat Bangi ni, Pusataka Rakyat tu yg plg besar&besh..xde lagi laa MPH,Popular@Kinokuniya..hehehe...tp aku suka jeks..mcm2 buku ader &pelbagai genre..tapi yg paling aku xbape nk paham..kat area buku2 prasekolah, tetiba ada buku genre seram..APAKAH??siap mmg utk belajar sukukata..sesuaikah genre ini bg bebudak yg baru nk start membaca??..sedangkan karakter2 Melayu yg bukan kelahiran Disney pun diorang pelik&tanya doblas kali...apatah plak karakter2 macam langsuir,pontianak, toyol dll tuh..musykil aku tau..tp aku nk minta maaf siap2 la kat publisher@author dia ek..aku sekadar bertanya..kalu diorang ader jawapan yg konkrit@kajian telah dibuat..xpela...tp xdela aku nk belikan utk ank2 aku.. :)

Akceli,aku punya misi nk carik buku BM utk Azibku..semalam jumpa teacher dia..ala2 open day gitu. Teacher ckp Azibku ni kurang minat membaca..B.M lagikla dia bolayan coz selalu salah..mmg aku tau tu..pernah dia baca dpn aku..CARI jd KAR-I..mana boley jd camtu..pd aku,bhs ibunda tetap perlu mahir&diperkasakan..Atas nasihat kekawan kat FB tu..antaranya Arnee yg terlebey dulu mkn garam dlm menempuh karenah anak2 ni..maka aku amikla buku yg nipis2 dan tulisan xdela beso2 sgt. Buku Hang Tuah tu aku pilih..buku Dinosour tu Azibku pilih..tp yg x tahan tu,azibku tanya..siapa Hang Tuah??gullpp..anakku xkenal Hang Tuah??salahku kah??Okay, mulai hari ni..mak akan kenalkan Azib dgn Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Lekir, Hang Lekiu & Hang Kasturi....jommmzzzz.. ;D

No comments:

Post a Comment