Search This Blog

Monday, June 21, 2010

Hari Abah...

Abahku & Aqifku...

Minggu ke-3 dlm bln Jun katanya Father's Day..apa2 ajela..bebila pun diorang nk isytiharkan Hari Abah nih...since dh ada Hari Abah ni..aku xnak la ketinggalan nk sesama selebret Hari Bapa nih..ye laa..mender baik apa salahnya diikutikan??
Sumer org kater aku ank abah..coz aku jek yg berani gaduh dgn abah, yg rajin lepak2 dgn abah sampai 2-3 pagi & abah pun rajin lyn emo & gorengan aku..hehehehe...abah aku ni biasa2 jek orangnyer..tp org Kluang gerun dgn dia...coz katanyer taiko@gangster Kluang..hahahaha..ye la apa taknya..abah adalah ank jati Kluang sejak lahir hingga kini x pernah berhijrah ke tempat lain..abah aku tu nampak jek copa america..tp dlm hati ada taman...dia mmg panas baran kat sesaper yg kaco idup dia..tp dgn family caring sesangat...kalo aku ni @sesaper jek ank2 dia yg demam betul@ demam ngengada..dia akan pastikan gi klinik,mkn ubat..& kalu aku mesti dilayan utk singgah kedai buah, beli buah potong yg masam2 utk aku makan...
Nape abah x pernah berhijrah??mmpphh..ni lg satu aku nk bg tau...coz abah aku adalah anak yg menjaga maknya hingga nafas terakhir arwah atuk pompuan aku tuh...kebetulan umur arwah atuk mmg agak panjang..dlm usia 90an dia meninggal..arwah plak ibu tunggal..so abah la yg jaga arwah..so kitorang pun dedulu turut samala duk dgn atuk kat umah dia..pastu atuk plak ikut kitorang duk umah kitorang skang nih...itulah abah aku, dlm melunaskan tanggungjawabnya sbg anak..
Now abah dh tua sesangat aku tgk...kuar masuk spital gak kekadang tuh..aku doakan abah dilanjutkan usia& diberi kesihatan yang baik agar dapat dia beribadat kpd Allah dan melihat kehadiran cucunya yg tiap2 thn muncul yg baru..hik..hik..
Tidak lupa juga selamat hari ayah wat Ndku..serta hepi daddy's day wat sumer player team Holland d Oranje!!! hahahaaa...tetiba eks??? :D

No comments:

Post a Comment