Search This Blog

Thursday, March 24, 2011

Nikmat 2011

Coretan pertama 2011 di bulan Mac??huhuhu...nk wish eppi new year pun dh xrelevan langsung..Namun blog aku ni xdela tersadai..bila on9 jek pasti aku jenguk..cuma nk updet stori mori tu jek yg bercinta..kat FB ader la aku citer. Tp memandangkan ader yg suh aku "cer citer..cer citer..."dlm blog ni..maka aku sahutla seruan manusia itu..akceli 2011 ni byk yg berubah & menuntut pengorbanan yg tinggi..segala-galanya dtg tanpa di duga..namun sumer tu aku anggap satu nikmat&hikmah yg indah & ader rahsia tersembunyi..Wahh..akak very d positive la nii...ngeh3x..

~nikmat hijrah~
tup..tup..dpt surat kaler oren kena transfer ke HQ di PJ berkuatkuasa 3 Jan 2011. Kena transfer x terkejut..lokasi opis tu yg terkejut panda..mmg indah la pemandangan & suasana kesesakan lalulintasnyer...sgt indah...

~nikmat sekolah~
Alhamdulillah..how time flies...azibku dh std 1 & aqifku ke kindie..ni mula la nk start emo..nk meleleh plak ayaq mata ni..bkn aper,dh besar rupernya bujang cinta hatiku itu..rasa mcm br semalam jek lahirkan diorang..xspecially aqifku...dr budak yg duk dlm inkubator sebulan..la ni dh giler posing x hengat..Syukur..Alhamdulillah...

~nikmat sakit~
Ini adalah yg paling byk pengajaran dan pengorbanan yg tersendiri..Pertama kali merasakan diri ini seperti tidak jejak di tanah...namun sememangnya nikmat yg Allah berikan hanya pd mereka yg terpilih...cuba utk mengaitkan dgn byk faktor akibat dr sakit ini..namun yg utamanya hanyalah dugaan kecil dariNya utk aku lebih beringat,lebih muhasabah diri,lebih dekat kepadaNya,lebih menghargai setiap sesuatu di sekeliling ini dan byk lagi kelebihan yg lain..Alhamdulillah keadaan semakin baik..dan semakin stabil..mmpphh..apa??sakit apa?? nk kater sakit tidak juga..tp ianya dipanggil "frequent ventricular premature beats"..apa tu??hehehehe...silaler tanya Encik Gugel yer..nk citer kat sini....2hari 2mlm pun lom tentu abis..InsyaAllah bukanlah serius..tp nikmat sakitnyerr...Allah saja yg tau..

Itu sajalaa nikmat yg dpt aku pikirkan setakat ini...Biasalaa..inilah yg dinamakan kehidupan. Semoga aku terus tabah dan kuat serta dipermudahkan dlm segala urusan dunia ini...

No comments:

Post a Comment