Search This Blog

Sunday, September 12, 2010

Salam Lebaran 2010..Maaf Zahir & Batin..

Salam Aidilfitri dari Azendi, Nadzerema,Azib & Aqif

Alhamdulillah..berlabuhnya Ramadhan & tibanya Syawal.. Syahdu jek rasa..lebih2 lagi 1 Syawal jatuh pd hari Jumaat..Alhamdulillah thn ni,agak bersyukur dgn KPI terhadap amalan pd bulan Ramadhan ni..(sbb hampir2 puasa penuh ;D) Thn ni juga amat dinantikan coz it's my turn!!! Sejak berumahtangga ni...kenala bergilir2..cuma adakalanya ada gaks ckit2 onaknya tang turn blk kg utk raya ni..ala2 mcm drama plak..tp gaduh geli2 jeks ..xkronik pun..
Memangla..tiada yg lebih bahagia apabila dapat beraya di kg sindri..almaklumlaa tanah tumpah darah& membesar..mcm ada kekurangan jeks kalu Raya kat perantauan...hehehe..(sumer destinasi selain kg sindri adalah diisytiharkan PERANTAUAN!)..Tapi thn ni..ada jugak kesedihan semasa di ambang Aidilfitri tempoh hari..Abg Zaid ..my bro in law..kena heart attack & dikejarkan dgn ambulans ke hospital..agak genting jugak masa tu..b4 that along's family berbuka puasa di rumah aku..lps terawih gi minum2 di luar dgn Ndku..tiba2 dpt called kata BIL aku suddenly pitam&pengsan..dr 3pg-6.30pg kami berada di Emergency Room utk Bhg Kritikal..Alhamdulillah sehari sebelum raya discharged tp perlu ke IJN raya ke-4 ni...so Along xblk klg thn ni..xpela..yg penting kesihatan..
Berbalik tentang raya...thn ni aku bersyukur jugak dgn rezeki yg Allah kurniakan..adala sesikit bonus raya yg kampeni bg..so dptla aku memanja2kan abah,mak&adik2 yg lom kawen..& juga ank2 buah aku..tp kalu xde bonus pun..mmg dr start keje aku dh terbiasa sediakan persiapan mereka..ikut kemampuan laaa..walau sehinggit pun nilai baju@brg yg kubeli itu..&bila turn aku di kluang..mmg mak akn tanya aku menu apa yg aku nak...itu yg plg best dlm dunia!!!muahaha..syg mak aku..walau x kuat mana..tp jgn harap nk beli tempah@katering@sewaktu dgnnya..errkkk..ada ke org katering utk mkn sindri??cuma lemang jek tempah sbb mak mmg x reti wat..pastu siankan Ndku yg org Perak..deme belah2 sane byk mkn lemang & apa2 jek yg berasaskan pulut...kesimpulannya..menu dis year ialah..nasi beriani,korma daging,rendang daging,dalca,aym msk merah,pencok,ketupat,lodeh,sambal kacang&sambal sutun...nah amik ko...fengggsssaaaaaaannnnnnn!!! :D
SELAMAT HARI RAYA SEMUA!!MAAF ZAHIR BATIN..0-0 OK...

No comments:

Post a Comment