Search This Blog

Thursday, April 1, 2010

Birdie Bird..







Ada satu wiken tu aku xingatla biler..bgn2 pagi jeks..aku dgr bunyi bising kat dapur..kicauan burung yg xberapa nk lunak merdu..memula mcm bangga gak la..coz kat hutan batu ni leh dgr kicauan burung..tp nape lain mcm jek kicauan tu??mcm ala2 dlm keresahan & keperitan...??
Aku gi dapur tanya bibik...dgn lepak& selambanyer bibik tunjuk burungdlm bakul toiletteries aku dedulu..ler..ada burung dlm tuh..siap dia ikat plak tapis atas tuh..aku tanya nape ni bik??
dia jawab..dia tangkap burung yg tgh main kat laman dapur tu utk bg azibku &aqifku main...boley gitew??niat baik..tp??? memula tu aku bg gak bebudak main& tgk2..tp jiwa lembutku berkata..INI TIDAK PATUT....huhu..last2 aku suh lepaskan..maka azibku menyempurnakanla..acara melepaskan burung tuh...terbang bebasla kau disana.... :)

No comments:

Post a Comment