Search This Blog

Tuesday, December 8, 2009

Salam Penuh Pengorbanan...

Boncrot aka Berkat utk semua tetamu..w/pun di Pantai Timur tp we all sumer org Johor so adat diteruskan..nampak gak ler tetamu yg dpt tu mcm heran2 gak..

Daging qurban...semoga diberkati..Ameen..



Nasi minyak..yummy..yummy...ni masak gotong royong..no catering2 nih...


One of d bedroom..sumer ada 4bilik camni..selesa sangat..



Ini dry kitchen kat homestay tuh..I loikee..RED Devil lagik...


Rasanya ramai jek lg jemaah yg belum balik lagi dari Tanah Suci Mekah..so rasanya belum terlewat nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha..pd semua umat Islam...

PENGORBANAN...besar ertinya..bagi aku,mmpphh susah nk ungkapkan dgn kata2..byk yg aku korbankan demi kebahagiaan dan mendapatkan keberkatanNya..InsyaAllah dgn "MENGALAH" ini mendatangkan hasil yg baik dan malahan bertambah baik...bak kata kwn aku Noreen, mengalah itu satu kekuatan dan bukannya kelemahan..tp aku fikirkan juga mana yg logik di akal ini la...utk itu..aku sanggup mengalah dr pelbagai sudut tetapi aku tetap akan bekerja kerana aku kerja ini untuk anak2..Allah lebih tahu niat dihati aku ni..apa yg aku doakan setiap hari agar "yg berkenaan" mengerti dan memahami....

Thn ni..1st day raya korban ni kat umah Bangi lps Jumaat bertolak ke Kuantan umah Mak Usu. Pagi2 Ndku bw Aqifku ke masjid. Azibku mengaruk wat perangai pagi2 so kena tinggal..aku buat rendang ayam&kurma telur mkn dgn nasi/nasi impit..simple jek coz tgh hari dh nk bertolak..Rasanya ni 2nd time raya aji di Kl..1st masa kat UPM ada final exam..so aku dgn Ndku xblk kg..tp we all gi umah Boontal hsemate Ndku mkn2...

Nape blk Kuantan??asalnya semua adik beradik aku& mak abah nk turun Kuantan. Mak Usu(adik mak bongsu) wat kenduri korban & dia jg upahkan orang wat haji utk arwah tok pompuan aku..tp last2 minit Epi(adik lelaki aku) xdpt cuti..jd abah xboley sgt bw kete xspecially musim ujan nih..mata tak awas...tp mak suruh bebeno kitorang yg kat KL ni pegi wakil mak..mak/pak sedara aku yg lain semua turun ..kiranya aku&along wakil mak abah la..lagi pun Nadia(adik aku) tgh buwek2 bkl ank yg ketiga...rezeki..hehehe...pastu Intan(adik aku lg) baru jek start meniaga dgn hubby dia..so byk la sebab2nya yg lain xdpt gi..(nnt aku post entry pasal kedai Intan nih..)..
Okla gak..majlis kenduri kat pantai timur ni..meriah..aku&along sewa Homestay coz sumer hotel/apartment full...menarik gak la holiday raya ni..gi Telok Cempedak,Zoo Teruntum dll...kiter citer nnt k....

~semoga doaku pd hari wukuf itu dimakbulkan Allah...Amin..~

No comments:

Post a Comment